موبایل کده

خدمات موبایل

موبایل کده

خدمات موبایل

افتتاح اولین واحدهای مسکونی ملی

افتتاح اولین واحدهای مسکونی ملی

مسئولان از ابتدای سال گذشته وعده‌های مکرری مبنی بر افتتاح اولین واحدهای مسکن مهر کشور در بهار و تابستان سال 99 داده‌اند، اما این وعده‌ها تا پاییز سال 99 محقق نشد. واحدها و 11 هزار و 560 واحد از برنامه اقدام ملی مسکن طی یک ویدئو کنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا.


در این مراسم تمامی 400 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف شد و به مرحله بهره برداری رسید.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از طرح اقدام ملی مسکن در پایان سال 1397 گفت: تاکنون برای تمامی 400 هزار واحد اقدام ملی زمین شناسایی شده، ثبت نام انجام شده و متقاضیان واقعی هستند. شناسایی شده اند. 11560 واحدی که امروز افتتاح می شود در استان های پیشرو هستند که از آنها تشکر می کنم.


راه اندازی سامانه املاک و مسکن در هاله ای از ابهام

یکی از طرح های مسکن که باید در سال گذشته اجرا می شد مالیات بر خانه های خالی بود. این طرح قرار بود از ابتدای سال گذشته اجرایی شود اما به دلیل عدم هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی مشخص نشد که این طرح چه نتیجه ای خواهد داشت. اولین اقدام در اجرای این طرح راه اندازی سامانه ملی املاک و مسکن بود که دو نهاد بارها به دلیل راه اندازی نکردن آن توپ را به سوی یکدیگر پرتاب کردند.


مالیات بر خانه های لوکس نیز اجرا نشد

سال گذشته طبق قانون بودجه قرار بود ۹۹ خانه بالای ۱۰ میلیارد تومان مالیات بگیرند که این طرح اجرایی نشد. محمود علیزاده معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در آخرین روزهای سال گذشته در گفت وگویی گفت: آیین نامه این موضوع در خرداد ماه سال 99 در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد اما هنوز از دولت خارج نشده است. "


اولین مالیات خانه خالی در راه است

امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در روزهای اخیر گفت: اولین مالیاتی که از خانه های خالی دریافت می شود مرداد ماه سال 1400 و معادل نصف ارزش اجاره ماهانه خواهد بود.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد