موبایل کده

خدمات موبایل

موبایل کده

خدمات موبایل

چرا عمر باتری موبایل کاهش می یابد؟

باتری سنج مک بوک پرو فول شارژ شده یا هست؟ با گذشت زمان باتری نمی تواند به اندازه نو بودن انرژی ذخیره کند.

عمر باتری موبایل در تمام طول عمر یک تلفن هوشمند ثابت نمی ماند - با گذشت زمان، با تخلیه و شارژ مجدد باتری، به آرامی کاهش می یابد.

این به این دلیل است که واکنش شیمیایی که الکتریسیته تولید می‌کند باعث می‌شود لایه‌های نازکی از لیتیوم بر روی الکترودها گذاشته شود که باعث کاهش مقدار موجود برای تولید برق و افزایش مقاومت داخلی باتری می‌شود.


هرچه مقاومت بیشتر باشد باتری برای حفظ ولتاژ قابل استفاده سخت‌تر کار می‌کند و بنابراین مقدار توانی که می‌تواند در هر بار شارژ تولید کند کاهش می‌یابد. شاید این نکته را از مدرسه به خاطر بیاورید:


ولتاژ = جریان x مقاومت (V=IR)


چرا برخی از باتری ها منفجر می شوند؟

باتری مک بوک پرو متورم شد

ترکیدن باتری از محفظه باتری 17 اینچی مک بوک پرو به دلیل تورم. عکس: J Aaron Farr/Flickr

تبلیغات


باتری هایی با چگالی انرژی بسیار بالاتر از سلول های مبتنی بر لیتیوم در حال حاضر در دسترس هستند، اما برای استفاده در وسایل الکترونیکی قابل حمل به اندازه کافی ایمن نیستند.


دکتر بیلی وو، مدرس دانشکده مهندسی طراحی Dyson در امپریال کالج لندن، می‌گوید: «هرچه انرژی بیشتری در یک جعبه بگذارید، خطرناک‌تر خواهد بود». "ایمنی کاملاً کلیدی است و مدیریت حرارتی بسیار مهم است. اگر باتری بیش از 80 درجه سانتیگراد گرم شود، به چیزی برخورد می کنید که فرار حرارتی نامیده می شود، جایی که اجزا شروع به تجزیه شدن می کنند و در آن زمان است که می تواند منفجر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد